Poplatky na katastri sa dvíhajú približne o 50% a nové ceny budú platiť od 1. apríla 2024. Najtradičnejším poplatkom je úhrada za návrh na vklad do katastra nehnuteľností. Doteraz bola výška tohto poplatku 66 eur, od apríla 2024 sa zdvihne na rovnú stovku. Stúpne aj poplatok za zrýchlený vklad do katastra a to z 266 eur na 300 eur. Za výpis z listu vlastníctva nezaplatíte 8 eur, ale už 12. Právnické osoby, čiže firmy a podnikatelia, si zase priplatia napríklad za žiadosť o súhlas s užívaním bytu alebo jeho časti na iné účely ako na bývanie. Bude ich to stáť 250 eur (pôvodne 165,50 eur). Poplatky sa dajú podľa pokynov ministerstva vnútra uhradiť elektronickým kolkom (e-kolok), poštovou poukážkou, ktorá je súčasťou platobného predpisu alebo bankovým prevodom na účet, ktorý je uvedený na platobnom predpise.

Nové sumy poplatkov na katastri od 1.4.2024

  • Návrh na začatie konania o povolení vkladu práva k nehnuteľnosti do katastra nehnuteľností 100 EUR (pôvodne 66 EUR)
  • Návrh na začatie konania o povolení vkladu práva k nehnuteľnosti do katastra nehnuteľností podaný elektronicky 50 EUR (pôvodne 33 EUR)
  • Žiadosť o súhlas s užívaním bytu alebo jeho časti na iné účely ako na bývanie – fyzická osoba 15 EUR (pôvodne 9,50 EUR)
  • Žiadosť o súhlas s užívaním bytu alebo jeho časti na iné účely ako na bývanie – právnická osoba 250 EUR (pôvodne 165,50 EUR)
  • Splnomocnenie – ak účastník konania pri doručení návrhu na vklad do katastra nehnuteľností žiada rozhodnúť o vklade urýchlene do 15 dní 300 EUR (pôvodne 266 EUR)
  • Vydanie kópie originálu listu vlastníctva, kópie pozemkovoknižnej vložky alebo bývalého pozemkového katastra, za každých aj začatých 20 parciel, 20 stavieb, 20 bytov alebo nebytových priestorov 12 EUR (pôvodne 8 EUR)
  • Poskytnutie katastrálneho operátu alebo iného operátu preukazujúceho vlastnícke právo k nehnuteľnosti na nahliadnutie žiadateľovi s možnosťou vyhotovenia výpisu náčrtu alebo poskytnutie informácie z katastra nehnuteľností, za každých aj začatých 20 parciel, 20 stavieb, 20 bytov alebo nebytových priestorov v rámci jedného katastrálneho územia 5 EUR (pôvodne 3 EURÁ)
  • Poskytnutie informácií zo súboru popisných informácií katastra nehnuteľností a zo súboru geodetických informácií katastra nehnuteľností na vyhotovenie vytyčovacieho náčrtu v rámci jedného katastrálneho územia 25 EUR (pôvodne 17 EUR)
  • Overenie štyroch vyhotovení geometrického plánu vrátane poskytnutých informácií 40 EUR (pôvodne 27 EUR)
  • Overenie ďalších troch vyhotovení geometrického plánu 10 EUR (pôvodne 7 EUR)
  • Vydanie kópie geometrického plánu, za každých aj začatých päť strán formátu A4 12 EUR (pôvodne 8 EUR).
Ak máte po prečítaní tohto článku nejaké otázky, neváhajte nám zavolať! Kontakty nájdete tu: https://www.babonytre.sk

Tiež sa prihláste na odber nášho telegramového kanála - https://t.me/nehnutenostBratislava (naše aktuálne ponuky a rýchle odpovede na vaše otázky o nehnuteľnostiach)

Zdroj text: ZoznamRealit.sk

Zdroj foto: www.zoznamrealit.sk

Pečať overeného člena Združenia realitných kancelárií pre Baboby TRE

Babony TRE & PARTNERS tvorí kolektív starostlivo vybraných odborníkov na trhu s nehnuteľnosťami. Naša hlavná sila spočíva v hlbokom vzdelaní a vedomostiach v oblasti práva, obchodu a marketingu, kombinovaných s bohatými skúsenosťami v realitnom biznise. Vzhľadom na neustále sa meniaci a rozvíjajúci trh s nehnuteľnosťami, neustále sledujeme najnovšie trendy a snažíme sa získať najaktuálnejšie poznatky prostredníctvom rôznych vzdelávacích kanálov a programov.

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.